Cari Blog Ini

nuffnang

22 Sep 2014

Jom kita bakar 300 kalori dalam masa 30 minit.

Sangat mudah dan tidak memerlukan masa yang lama untuk membakar kalori anda. Kita semua tahu tapi kita melakukan dan mengamalkanya kerana mengangap aktiviti lompat tali itu tidak menarik biarpun sewaktu di zaman kanak-kanak kita sangat gemar bermain lompat tali...
Sememangnya lompat tali dapat membantu kita membakar kalori dengan mudah dan cepat. lompat tali juga tidak memerlukan kos yang mahal dan ruangan yang besar.Jom kita intai apa kebaikan lompat tali untuk tubuh kita.

Sistem Kardiovaskular melibatkan jantung, arteri dan urat yang membawa darah serta oksigen ke hati dan seluruh badan. Melakukan lompat tali dapat meningkatkan tahap kardiovaskula anda sekali gusmelancarkan aliran darah dan menggalakkan pernafasan yang lebih baik.

2.Tidak sukar.
sangat senang.ianya boleh dilakukan dimana-mana tetapi tetap membantu penghasilan peluh dan proses pembakaran lemak.

3. Membina kekuatan otot.
wanita biasanya tidak suka melakukan latihan yang membebankan seperti mengankat peralatan berat di gimnasium untuk membina otot. jadi pilihlah lompat tali. Mudah tetapi masih mampu membantu serta menguatkan otot-otot tangan dan kaki anda.

4. Memperbaiki Keseimbangan Tubuh.
lompat tali juga boleh membina kemahiran kecergasan dan memperbaiki keseimbangan tubuh. sewaktu melompat tali,seseorang itu dapat mengawal koordinasi badanya sertadapat meransang kekuatan stamina.

5. Baik untuk jantung.
Melompat dapat mempercepatkan kadar denyutan jantung. Ia juga membantu pembakaran kolestrol yang diketahui menjadi punca utama serangan jantung.

Jom kita amalkan senaman yang simple dan sihat ini.
selain itu kita juga boleh mengamalkan suplemen untuk membakar lemak dengan cepat dan membina otot.
1. Omega Guard Shaklee.
2. Licithin Shaklee.

untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya Mila,01123118546 wassap

2 ulasan:

  1. Suka lompat tali. Tapi x de tempat nak melompat. Nak melompat kat taman malu la pulak. hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hikhik.. mila biasa lompat dalam rumah je..rumahkan tak ada kusi meja...kosong je jadi boleh le melompat...tapi tali skiping dah ilang..huhu..

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan