Cari Blog Ini

nuffnang

22 Sep 2014

Makan Malam, benarkah boleh mengemukan badan anda?

Makan malam? sebenarnya makan malam ini penting atau tidak?.. orang orang kita yang tak mahu mengambil makan malam kerana ingin menjaga badan.Takut Gemok..betulkah makan malam boleh mengemokan..mitos atau benar?

Sebenarnya kita perlu mengambil makan malam untuk memenuhi keperluan tubuh.Tetapi kita perlu tahu hidangan apa dan bagaimana yang perlu diambil agar tidak terlalu berat dan bersesuain. jom kawan-kawan kita shere dan bincang isu ini bersama-sama.

Pada pendapat mila, makanan malam  bukanlah faktor utama yang menyebabkan seseorang itu boleh gemuk ini kerana Mila pernah makan malam yang berat dan dalam kuantiti yang banyak selama 3 bulan untuk menaikkan berat badan mila yang pada waktu itu tahun hanya 38kg..tahun 2003,..pertambahan berat badan tidak berlaku sehinggalah mila berkahwin dan mengandung...

sewaktu hamil berat badan mila meningkat sehingga 60kg sedangkan baby mila hanya 2.9kg sahaja...selepas baby lahir berat badan mila tak dapat diturunkan sepertimana yang mila impikan.tapi tak mengapalah mila pernah kurus dan sangat kurus, bersyukurlah kerana sekarang mantain 55kg.tak terlalu gemuk dan tak juga terlalu kurus.

Mila masih mengambil makan malam, cuma mila banyak pilih sup dan jus buah. bagi mila pengambilan makanan yang berserat boleh menyebabkan kita kenyang lama selain ianya berkhasiat untuk tubuh kita.... Bagaimana pula dengan Anda?jom kongsi

Tiada ulasan:

 photo comment6copycopy.png

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan