Cari Blog Ini

nuffnang

23 Sep 2014

cara bagaimana nak hilangkan stress dengan senang....

Dunia kehidupan sekarang penuh dengan tekanan dan stres, awal pagi nak datang kerja or hantar anak sekolah..jalan dah jem...stres...sampai lewat ke tempat kerja dimarah oleh bos..lagi stess...

Hidup memang tak dapat dipisahkan dari stes ...tetapi kita mampu mengawal stres dengan pelbagai cara agar perasaan yang tertekan itu tidak mempengaruhi kehidupan kita seharian...

Menurut Eva Selhub, pakar perubatan di Universiti Perubatan Harvard, semasa tertekan atau stres otak terperangkap dalam mode melawan dan lebih kepada mengikut naluri.

Ketika itu kita tidak mampu berfikir dengan baik. Apapun yang kita fikirkan tidak ada jalan penyelesaian.Untuk membebaskan diri, ambil sehelai kertas dan pen. Contenglah apa apa sahaja. Menconteng mengunakan kedua dua belah otak. Ini akan menghentikan kitaran stres lalu, dan insya allah boleh membantu anda merasa lebih baik dengan serta merta.

Selain daripada itu, kita juga boleh mengunakan zikir dan istifar untuk membebaskan belenggu perasaan serta tekanan yang sedang kita hadapi. Beristifar sebanyak yang mungkin kerana istifar mampu memberikan ketenangan jiwa.

Anda juga boleh mengamalkan pengambilan B -Complak Shakler kerana ia mampu mengurangkan  kemurungan dan kegelisahan Serta anti stres.

4 ulasan:

  1. alhamdulillah, terima kasih atas peringatan

    BalasPadam
  2. subhanaALLAH terima kasih peringatannnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zikir boleh mengurangkan stress....benda yg simple je...x perlu keluarduitpun...t.kasih sudi baca

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan