Cari Blog Ini

nuffnang

30 Sep 2014

Cabaran 30 hari: 23 : Pekerjaan Mila ingin selain pekerjaan Mila sekarang.

Assalamualaikum...Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyanyang. Dengan izinMu mila masih bernafas hari ini.Alhamdulillah.

Syukur pada Allah dengan dengan limpahan rezeki yang diberikan. Hakikatnya tak pernah terlintah dan tak terfikir dek akal yang bila besar nanti mila nak jadi usahawanita...tapi ini rezeki yang  Allah bagi alhamdulillah, dari berniaga kerana terpaksa untuk dapatkan pendapatan sampingan...Akhirnya inilah pendapatan utama mila..

Cita -cita sewaktu kecil mila ingin jadi wartawan... Rasa macam best dan mencabar je jadi wartawan. buat liputan dan adakala boleh gak masuk tv..huhu... Tapi mila tak nak jadi wartawan hiburan...tak nak bercerita tentang artis... Tak best.. Mila nak jadi wartawan tentang jenayah.. Rompakan, pembunuhan, kecurian,.. Kerana itu semua kisah masyarakat yang berubah pada setiap hari... Betul tak..
Contoh: dipotong tangan oleh perompak .

Tapi cita cita tak kesampaian kerana bahasa inggeris x power..maka terkuburlah niat nak jadi wartawan tu... Tak apalah, kita bina impian baru cita cita baru selaras dengan apa yang mila usahakan sekarang. Jadi blogger yang dikenalipun dah cukup..sebab dah lama tak menulis ideapun tak ada...tak kaw orang kata.. Ok sekian terima kasih.

1 ulasan:

  1. Salam singgah, ee.. nauzubillahiminzalik. semoga kita dijauhkan. studioous.blogspot.com

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan