Cari Blog Ini

nuffnang

15 Okt 2015

Tip kejayaan 55 petua orang berjaya.

Assalamualaikum... Apa khabar semua, hari ni mila nak kongsi sesuatu yang mila baca dari buku yang ditulis oleh Dato Dr.Mohd Fadilah Kamsah... 55 petua orang berjaya.

Mila tertarik hati dengan petua ke 18. Dimana tajuknya "Kelab Pukul 5". Sangat sesuai untuk kaum hawa atau ibu ibu yang aktif. Memulakan kerja harian seawal pukul 5 pagi.


Sangat sesuai untuk kehidupan seharian Mila. Sebelum haziq dan ayahnya bangun dari tidur,perkara pertama yang mila lakukan adalah masukan kain kedalam mesim basuh,selepas itu Mila menyediakan sarapan pagi dan menyediakan pakaian sekolah dan pakain kerja untuk en suami. Apabila masuk waktu subuh, mila kejutkan mereka untuk mandi dan bersiap untuk solat berjemaah bersama sama...

Selepas itu, kami sarapan bersama... Pada pukul 7.15 biasanya en suami akan mrnghantar haziq ke sekolah dan terus ke tempat kerja, manaksla mila pula melakukan rutin harian dirumah, menjemur kain yang telah siap di cuci pukul 5 pagi... Mengemas rumah dan melakukan kerja kerja online.

Pukul 10 pagi.mila bersiap untuk ke kedai. Dengan bangun awal pagi mila mampu menguasai masa dengan baik. Tidak terkejar kejar masa. Mulakan hari dengan tenang akan memberikan ketenangan pada kita di sepanjang hari.insya allah.jom amalkan.

Tiada ulasan:

 photo comment6copycopy.png

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan