Cari Blog Ini

nuffnang

22 Jan 2015

Akujurujual....Jaga tangan anda..

Assalamualaikum...selamat pagi semua.semoga pagi ini penuh dengan keberkatan...alhamdulillah..masih diberi peluamg untuk bersama mereka yang tersayang.

Pagi ni, mila nak kongsi tentang etika kita bila membeli barang. Hak pengguna untuk mendapatkan barang yang berkualiti dengan harga yang berpatutan...

Tapi pengguna tidak berhak untuk merosakan barang yang dijual oleh penjual... Sedih...bila mila balik dari surau...mila lihat barang barang mila telah rosak dibuka... Sesuatu yang telah di sel tidak boleh dibuka kerana ia akan rosak.Rm 85.00 tidak mungkin ada sesiapa yang membelinya lagi... Barang tu tak ada perkataan tester jadi ANDA TIDAK BERHAK membukanya.

Dalam hidup ini kita perlu ada rasa tanggungjawab. Biarpun jurujualnya tidak ada, anda tidak berhak untuk menjadikan barang orang lain seperti barangan milik anda..Letakan diri anda ditempat mereka. Apa perasaan anda bila barangan anda dirosakan...
Jaga tangan anda..jaga perilaku anda kerana dimana sahaja anda berada anda membawa bersama jurutulis anda...Mila tak nampak tapi apa yang anda buat telah dicatit dalam buku amalam anda... Hati hati.



2 ulasan:

  1. Betul.
    Mestilah bertanggungjawab.
    Yang bukak tu kenapa?
    Ish3..

    BalasPadam
  2. Biasalah... Tangan nak kena garu...hikhik..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan