Cari Blog Ini

nuffnang

21 Jan 2015

Akujurujual... bukan testimoni...

Sayajurujual...bukan testimoni...

Assalamualaikum..alhamdulillah.syukur pada Allah kerana pagi ini mila madih lagi mampu menjadi jurujual dan madih lagi mampu tersenyum dengan rezeki yang Allah berikan kepada Mila setiap hari.

Mila cuma juru jual..Mila tak buat produk produk yang mila jual dan bukan semua produk yang mila jual mila makan kerana mila bukan testimoni produk.. .itu yang perlu mila tegaskan pada diri...

Tension betul bila coustemer terlebih peramah ni...
Adik kakak...minta maaf banyak banyak mila jual lebih 300 jenis produk...produk kosmetik sahaja ada 20 jenis...macam mana mila nak pakai semua produk tu...apa pulak yang akan  terjadi pada diri mila nanti. Tukang masakpun tak makan semua apa yang dia masak sayang.


Sakit hati bila coustemer marah macam ni..
"Hei awak jual awak mesti rasa dulu...awak mesti jadi testimoni?...MESTI... Perlukah mila rasa semua produk..perlukah mila guna semuanya...sebelum nak marah orang tu tolonglah berfikir dahulu.

Mila jual produk...Mila tak pernah paksa sesiapapun beli... Mila jual apa yang anda mahukan... Kenapa pula mila perlu rasa semua produk produk tu...
Wahai adik kakak yang mila sayang...setiap produk dah ada duta dan testimoninya sendiri..anda boleh tengok dalam majalah dan dalam tv.

Mila cuma jurujual.Mila cuma perlu tau harga produk.kegunaan produk bagaimana nak pakai produk...sedikit tentang bahan yang digunakan dalam produk dan ada kkm atau tidak. 

Buat pengetahuan penguna yang disayangi... Produk makan, pakai, semuanya bergantung pada keserasian dan penetimas badan kita sendiri... Kita perlu tahu dan peka tentang badan kita.

Contohnya. Mila sendiri tidak boleh mengunakan produk yang ada collagen kerana mila alah pada collagen merin. Jika mila ambil badan akan menjadi gatal gatal dan tidak selesa... Ada juga coustemer mila yang alah dengan soya jadi...produk yang berasaskan soya tidak boleh diambi oleh beliau.

So kenali diri anda sebelum mengambil dan mengunakan sesuatu produk srmoga apa yang anda ambil akan mebetikan mafaat yang terbaik untuk badan anda.salam sayang mila.

2 ulasan:

  1. Amboii x suka nya bila ada yang perangai buruk sukahati nak marah penjual. Saya geram sebab saya memang bukan jenis macam tu.
    Nasib baik saya bukan jurujual.
    Kalau x, saya bagi je sebijik.
    Apa yang mila fikir tu memang akan laju je keluar dari mulut saya.
    Tu lah..ada sesetengah orang jenis cakap x guna otak.
    Macam patient yang jumpa saya pun ada few yang suka2 hangin tetiba kat doctor.
    Memang kena basuh lah dengan saya.
    'Dah awak ni kenapa tiba2 nak marah dwngan saya? Kalau saya tanya elok2, tolong jawab elok2 okey!"

    BalasPadam
  2. Tu la..kekadang...coustemer ni anggap kita macam orang tak sekolah...sukasuka hati dia je nak marah kita... Tp tak semua berperangai pelik ada juga coustemer yang baik dan sangat baik..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan