Cari Blog Ini

nuffnang

1 Nov 2014

Rawat kencing manis dengan produk shaklee

Assalamualaikum..ari ni mila nak cakap tentang kencing manis...penyakit yang dihadapi oleh ramai rakyat Malaysia... Kencing manis ni sangat  banyak pantangnya terutama dari segi makanan yang manis-manis haruslah dielakkan. Makanan yang berlemak dan masin juga tidak boleh diambil oleh pesakit kencing manis,  Cara untuk mendapatkan senarai pantang pesakit kencing manis atau diet harian mereka perlu berjumpa doktor atau pakardiet di hospital bagi mendapatkan nasihat yang lebih lanjut. Berpantang adalah ubat yang paling mujarab dan terbaik untuk pesakit kencing manis.

Keratan Akhbar 1
  
Keratan Akhbar 2

SEGAMAT 22 Sept. - Seramai 2.6 juta orang atau 15 peratus daripada kira-kira 28 juta penduduk negara ini menghidap penyakit kencing manis atau diabetes ekoran pengambilan gula dalam makanan dan minuman secara berlebihan.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. S. Subramaniam berkata, jumlah itu tidak termasuk anggaran dua juta lagi rakyat yang enggan membuat pemeriksaan kesihatan di hospital dan klinik kerajaan untuk mengesahkan keadaan kesihatan mereka.
"Kencing manis menjadi masalah besar kepada negara kerana mereka yang terlibat akan mengalami masalah penglihatan, penyakit buah pinggang dan penyakit lain berkaitan dengan gaya hidup.
"Terdapat 16,000 pesakit buah pinggang kini menunggu mendapatkan pemindahan organ daripada penderma yang purata hanya antara 40 hingga 50 orang menderma organ itu setiap tahun," katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Kempen Kesedaran Diabetes dan Gaya Hidup Sihat Kawasan Parlimen Segamat di Dewan Orang Ramai Buloh Kasap, dekat sini hari ini.


© Utusan Melayu (M) Bhd.



Paling utama adalah dengan Vivix.. Vivik sangat bagus untuk mereka yang menghadapi masalah kencing manis.

Manakala bagi mereka yang budget pula bolehlah mengamalkan 

1. Zinc Complak
 dapat membantu untuk menghasilkan insulin dan mempercepatkan pemulihan luka.

2. B Complax 
dapat menukar  gula kepada tenaga

3. Alfafa Complax
 membantu menstabilkan gula dalam darah.


                                                    


                                              
                                                     Kredit dari  Munyati Nur

                                                       
                                                    Kredit dari  Munyati Nur

       Maklumat lanjut 01223128546/ Pkns Shah Alam




Tiada ulasan:

 photo comment6copycopy.png

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan